نحوه تغییر رمز وایفای روتر میکروتیک
با وجود اینکه روترهای میکروتیک برای افراد متخصص شبکه طراحی شده اند اما ویژگی های جالبی که ارائه میدهد و پیکربندی ساده ای که از طریق رابط گرافیکی فراهم میکند، سبب شده است که انتخاب اول افراد جهت مصارف خانگی باشد. اگر برای اولین بار است که از روترهای میکروتیک به عنوان هات اسپات استفاده میکنید، نگران نباشید و با آرتاگستربرای پیکربندی این وای فای قدرتمند همراه باشید. 
همانطور که میدانید روترهای میکروتیک مدل های متفاوتی دارند که قابلیت ها و ویژگی های متنوعی دارند اما از نظر پیکربندی و نحوه اتصال به این روتر ها هیچ تفاوتی وجود ندارد.
مرحله ۱- با استفاده از وینباکس وارد شوید اگر وینباکس ندارید، توصیه میکنیم که برای اتصال به روتر میکروتیک، آن را دانلود کنید. البته میتوانید از اینترفیس تحت وب میکروتیک نیز استفاده کنید اما به شخصه وینباکس را به آن ترجیح میدهم.
برتری ای که وینباکس برای شما ایجاد میکند این است که میتوانید آدرس IP روتر را متوجه شوید وینباکس را از سایت Mikrotik.com دانلود نمایید.
Winbox به صورت پیشفرض روی ویندوز کار میکند. با استفاده از ابزار Wine میتوانید آن را روی لینوکس استفاده کنید و همینطور در Mac OS نیز میتوانید به روش هایی از آن بهره ببرید. هنگامی که اپلیکیشن وینباکس باز است، روی Neighbors کلیک کنید سپس IP را انتخاب کنید و Connect بزنید.
اطلاعات پیشفرض روتر میکروتیک به صورت زیر است:

آدرس IP پیشفرض: ۱۹۲٫۱۶۸٫۸۸٫۱
نام کاربر (username) پیشفرض: admin
رمز عبور (password) پیشفرض: خالی


مرحله ۲: تغییر یا تعویض رمز عبور رمز عبور برای اینترفیس وایرلس روتر های میکروتیک در مسیر Wireless > Security Profiles قرار دارد. به صورت پیشفرض همه اینترفیس های بیسیم از یک رمز عبور یکسان استفاده میکنند. فقط روی نام پروفایل دو بار کلیک کنید تا رمز عبور را ویرایش کنید.


تغییر رمز عبور برای اینترفیس بیسیم
مشخص بنا به دلایل خاص ممکن است رمز عبور متفاوتی برای شبکه های بیسیم متفاوت ایجاد کنید. برای مثال یک میکروتیک dual band دارید که میخواهید برای هر band مختلف رمز عبور متفاوتی قرار دهید. یا شاید (virtual wireless AP (vAP دارید که میخواهید رمز عبور مختلفی برای هر کدام قرار دهید.این کار در میکروتیک به سادگی امکان پذیر است.
برای ساخت Security Profile جدید، از مسیر Wireless > Security Profiles روی علامت + کلیک کنید، و یک Security Profile جدید مشابه شکل زیر ایجاد کنید.
هنگامی که Security Profile جدید را ساختید، وارد تنظیمات مربوط به security Profile که قصد تغییر رمز عبورش را دارید، شوید.


اگر هم از vAP استفاده میکنید، دقیقا همین کار را باید انجام دهید: